یک دادگاه فدرال امریکا روز چهارشنبه (23 میزان) با تکرار اتهاماتی علیه ایران، تهران را به پرداخت غرامت 450 میلیون دالر به دلیل انفجار سال 1983 در مرکز نظامیان امریکایی در بیروت، محکوم کرد.
به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از فارس، یک دادگاه فدرال در امریکا در ارتباط با پرونده انفجار مرکز نظامیان امریکایی در بیروت “لبنان” ایران را به پرداخت جریمه 450 میلیون دالری محکوم کرد.
این در حالی است که تهران همواره هرگونه دخالت در انفجار سال 1983 که به مرگ 241 تن از نظامیان امریکایی منجر شد را رد کرده است.
بر اساس این گزارش، دادگاههای امریکایی پیش از این چندین بار علیه تهران رأی داده و به همین بهانه دستور به توقیف داراییهای ایران در امریکا دادهاند. تنها از سال 2007 به بعد، دادگاههای امریکا در جلسات متعدد ایران را به پرداخت بیش از 10 میلیارد دالر غرامت به خانوادههای قربانیان آن حادثه محکوم کردهاند.
