وزارت امورخارجه افغانستان، دفتر نمایندگی امور کنسولی ش را در فرودگاه بین المللی کابل “حامد کرزی” افتتاح کرد.
به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دفتر نمایندگی امور کنسولی روز چهارشنبه (۲۲ دلو) توسط عتیق الله عاطفمل معین اداری وزارت امور خارجه افغانستان با حضور شماری از نمایندگان مجلس و کارکنان وزارت خارجه گشایش یافت.
معین اداری وزارت امور خارجه کشورمان گفت: این دفتر به دستور رهبری حکومت وحدت ملی و تلاش های مشترک ریاست امور کنسولی وزارت امور خارجه، وزارت امور داخله، عدلیه، مالیه، کار امور اجتماعی شهدا و معلولین و نهاد های دیگر دولتی ایجاد شده است.
وی خاطرنشان کرد که در گذشته نمایندگی های سیاسی و کنسولی وزارت امور خارجه، صرف ویزه های سه ماهه و شش ماهه را برای ورود به افغانستان صادر می کردند، اما به اساس رژیم جدید ویزه، بعد از این نمایندگی های سیاسی و کنسولی جمهوری اسلامی افغانستان، به اساس ضرورت، ارزش کاری و مقدار سرمایه گذاری، به تجار و سرمایه گذاران خارجی از یک الی سه سال، ویزه صادر می نمایند.
معین اداری وزارت امور خارجه در ادامه خاطر نشان ساخت که پس از این نمایندگی امور کنسولی وزارت امور خارجه در فرودگاه بین المللی حامد کرزی، در صدور ویزه برای تجار، سرمایه گذاران، کارمندان ملل متحد و سازمان های بین المللی، خبرنگاران، ورزشکاران، عملیه پرواز ها و مسافرین ترانزیت ویزه صادر خواهد نمود.
به باور وی؛ با ایجاد این دفتر از یک طرف از پراگندگی و بروکراسی طولانی جلوگیری می شود و از جانب دیگر تجار وسرمایه گذاران از کشور هایی که در آنجا نمایندگی سیاسی و کنسولی افغانستان وجود ندارد، می توانند به آسانی از این دفتر ویزه اخذ نمایند و این سهولت خوبی برای تجار و سرمایه گذاران داخلی و خارجی در افغانستان است.

